.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هر گیلانی روزانه 180 لیتر آب مصرف می‌کند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: هر فرد گیلانی روزانه به طور متوسط 179 لیتر آب مصرف می‌کند در حالی که در دنیا میزان مصرف آب 140 لیتر است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حمید روشن‌روان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در محل تصفیه‌خانه آب و فاضلاب رشت ایران را کشوری خشک و کم‌آب نامید و اظهار کرد: متوسط بارندگی در ایران سالانه 250 میلی‌متر و در دنیا 750 میلی‌متر است.

* ریزش 70 ساله فاضلاب به دو رودخانه گوهر رود و زر جوب رشت

وی، متوسط بارندگی در گیلان را سالانه یک‌هزار و 100 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: در برخی از استان‌های کشور متوسط بارندگی 50 میلی‌متر است و به همین دلیل در فصل تابستان به دلیل گرما با مصرف سریع و ناگهانی آب مواجه‌ می‌شوند.

این مسئول، حفظ محیط زیست را توسط مردم امکانپذیر دانست و تصریح کرد: می‌توانیم با حفظ محیط زیست وضعیت دو رودخانه گوهر رود و زر جوب رشت را بهبود ببخشیم.

وی، با بیان اینکه بالغ بر 70 سال است که فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و تجاری وارد این دو رودخانه می‌شوند، ابراز کرد: کمتر شهری در دنیاست که دو رودخانه را در بر گرفته باشد و باید در همان سال‌های گذشته به فکر این رودخانه می‌شدیم تا آلودگی آنها را فرا نگیرد و فاضلاب وارد این دو رودخانه مهم نشود.

روشن‌روان، با اشاره به اینکه در سال 71 شرکت آب و فاضلاب گیلان شکل گرفت، اذعان کرد: از ابتدا باید جلوی ورود فاضلاب به داخل رودخانه‌های گوهر رود و زر جوب رشت گرفته می‌شد.

* مصرف روزانه 179 لیتر آب در گیلان

وی، با اشاره به میزان مصرف آب در گیلان خاطرنشان کرد: متوسط آبی که در گیلان مصرف می‌شود روزانه 179 لیتر است در حالی که متوسط مصرف آب در دنیا 140 لیتر بوده و باید در استان نیز به این مرز برسد و میزان مصرف کاهش یابد.

این مسئول با اشاره به پرآبی گیلان نسبت به دیگر استان‌های کشور بیان کرد: با توجه به اینکه همه گیلان را استانی پر آب می‌شناسند اما میزان بارندگی در گیلان در سال‌های اخیر حدود 300 میلی‌متر کاهش یافته و از یک‌هزار و 400 میلی‌متر بارندگی به یک هزار و 100 میلی‌متر رسیده است بنابراین حفاظت از منابع آب گیلان بسیار ارزشمند است.

وی، با اشاره به اینکه دو سوم کره خاکی را آب فرا گرفته است، ابراز کرد: این آب‌ها یا از طریق اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و یا کوه‌های یخی هستند که قابل استفاده نیست و از این حجم بالای آب تنها 3 درصد آب شیرین بوده و از این مقدار نیز یک درصد قابل استحصال است.

روشن‌روان افزود: در برخی از نقاط کشور باید 500 متر چاه حفر شود تا به آب دسترسی پیدا کنند بنابراین منابع آبی استان باید حفظ شود.

وی، صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد تاکید مردم گیلان قرار داد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی بهینه در مصرف آب در حفظ این منبع ارزشمند بسیار تاثیرگذار است.

مدیر عامل آبفای گیلان درباره تصفیه‌خانه فاضلاب رشت یادآور شد: این تصفیه‌خانه هم‌اکنون به صورت آزمایشی در حال فعالیت است تا نقاط ضعف آن گرفته شود و افتتاح رسمی این تصفیه‌خانه با حضور وزیر نیرو انجام می‌شود.

وی، ابراز کرد: احداث این تصفیه‌خانه از سال 75 بود و تاکنون حدود 14 میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه فاضلاب رشت هزینه شده است.

روشن‌روان، فضای تصفیه خانه را در زمینی به مساحت 20 هکتار در منطقه شمال شرقی و در روستای فخب رشت عنوان کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.